zondag 30 juni 2013

De dag is te kort, ik moet zoveel doen

Ja, echt, zondagen zouden langer moeten duren.
Het begint al bij de eerste wazige gedachten bij het wakker worden.
Je wordt wakker bij het geschetter van vogels. In mijn geval zijn dat kraaien, duiven, hanen en natuurlijk de merels. Soms wordt ik er niet vrolijk van, want het begint wel een beetje vroeg.
Maar je krijgt wel het gevoel dat het stralend weer is en de zon volop schijnt.
Bij die gedachten krijg je een adrenaline stoot waarvan je echt niet meer in slaap kunt vallen.
Geeft niets, er is zo veel te doen vandaag.
Maar wat?
Fietsen, wandelen, luieren of boeklezen. Of, boekhouden, wassen, strijken, douche schoonmaken.
Het kan allemaal.
Eerst maar even een ontbijtje in de pyama. Manlief hoor ik al beneden scharrelen en hij zet de koffiemachine aan.
Ook hij heeft een uitgebreid doe schema. Tuin of lezen en luieren. Hij heeft geen keuze: DE TUIN
Ach, ik zal hem wel een kopje koffie brengen tussen door. Ik zal me dan wel van mijn boek losrukken. De rest doe ik morgen wel........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten