zondag 21 juli 2013

Een warme Zomerfair

Een tijdje geleden werd ik door een kennis gevraagd om met mijn spulletjes op haar zomerfair te komen staan.
Ze heeft een prachtig, verbouwde boerderij met een enorm grote tuin, waarin een zeer dikke boom staat die volgens mij meer dan 100 jaar oud is.
Zelf heeft ze een winkel met prachtige "living" artikelen. Van vazen tot handdoeken, van sjaals en tassen tot servies en fotolijstjes.
Ze heeft ook altijd een kerstfair. Daar heb ik nog nooit gestaan, want rond de kerst heb ik het altijd te druk in mijn schoonheidssalon en winkel.
Maar, een zomerfair dat leek mij wel wat.
Ja, en dan hoop je op mooi weer. Soppend door nat gras langs de kraampjes, is niet leuk natuurlijk.
(Ze heeft wel "de deel" waar je evt naar kunt uitwijken.)
Bij mooi weer, hebben de mensen meestal wel zin om te komen, en de "handel" is dan ook altijd wel goed.
Enfin, Dat "mooi weer" ook "slecht weer" kan betekenen, dat is vandaag wel gebleken.
Hoewel het voor ons zeer goed toeven was, onder de beuk met af en toe een briesje, was het voor de rest van de mensheid in onze noordelijk provincie waarschijnlijk veel te warm. Er kwamen helaas niet zo heel veel mensen op af.
Degenen die wel het mooie weer hebben getrotseerd, waren aangenaam verrast.
Er werden heerlijke taartjes, cupcake-jes, brouwnies enz. aangeboden. Koffie en thee en koud water met schijfjes komkommer/citroen kon men onbeperkt drinken.
Het was namelijk meteen de introductie van haar nieuwe High Tea bedrijf.
Dat gaat vast goed lopen, Het was verrukuluk!

Ondanks de niet zo'n grote drukte, heb ik leuk verkocht. Het was gezellig, en ook de warmte was goed te verdragen.

Kortom, het was een aangenaam weekend!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten