maandag 15 juli 2013

Wat eten we vandaag

Welke moeder/huisvrouw of degene die het koken thuis voor zijn rekening neemt, heeft deze vraag nog nooit gekregen?
Nou, ik wel!!
Soms wel eens tijdens de avondmaaltijd. "Wat eten we morgen?"

Tja, soms een hele klus om weer eens te bedenken. Erg gemakkelijk is een boterham met een eitje, maar dat kan niet elke dag.
Ik hou echt wel van koken, maar ik kan ook best wel een beetje lui zijn.
Ik koop nooit iets kant en klaars, ik maak het liever zelf.
Zoals brood. Dat bak ik altijd zelf. Heerlijk. Wel in zo'n machine, anders sta je de hele dag te kneden.
Nu heb ik laatst, per ongeluk, mijn kneedhaken weggegooid. Stom,stom,stom.
Heb meteen maar een nieuwe machine gekocht.
Twee nieuwe kneedhaken besteld en kan ik twee broden tegelijk gaan bakken! Het hele gezin eet graag zelfgebakken brood, dus zijn 2 machines geen overbodige luxe (vind ik, natuurlijk.) )  Maar goed dat ik een nieuwe machine heb gekocht want de, op internet, gekochte kneedhaken zijn er nog steeds niet. Besteld op 25 mei (en betaald). Er achteraan bellen en mailen heeft nog niet geholpen.

Maar goed, Wat eten we vanavond?
Na veel gesnuffel in de koelkast vind ik van alles. Halve spitskool, nog een stuk broccoli, volle zak spinazie, nog een paar stengels bleekselderij, en er is nog een ui.
Dat wordt dus een verse groentesoep. Alle groenten gesneden in een pan, bouillon poeder/blokjes erbij, even koken en met de staafmixer pureren. Echt heerlijk.
Boterham erbij, en we eten weer gezond.

Wat zullen we morgen eten????


Geen opmerkingen:

Een reactie posten