vrijdag 12 juli 2013

Vakantie, ik mis mijn werk

Vakantie, ik mis mijn werk,

Dinsdagochtend. Ik heb geen wekker gezet, ik kan lekker uitslapen, want ik heb vakantie!
Helaas, op de "gewone" tijd doe ik, net als andere ochtenden om 7 uur, gewoon mijn oogjes open.
Ik draai me nog een keer om, maar wanneer ik wakker ben, ben ik meteen ook helemaal wakker.
Wat zal ik eens gaan doen? Voor een ontbijtje buiten is het nog wel een beetje vroeg, bovendien is het ook nog erg frisjes.
Eigenlijk wil ik er nog niet uit, maar in bed blijven wanneer je niet moe bent en toch ook al een beetje trek hebt, werkt ook niet.
Opstaan dus. Ontbijt maken en opeten in bed. Heeeey, dat is een super idee.
Ik ga naar beneden, rooster een broodje, (daar neem ik anders nooit de tijd voor) zet ondertussen een kop thee, kook een eitje en ga met het dienblad , wat speciaal is ontworpen om mee in bed te kunnen ontbijten, de trap op.
10 minuten later, is het op. inmiddels is het kwart voor acht.
Ik grijp de afstandsbediening en zet het nieuws op. Reclame......
Dan maar even candy-crush-en. Verslavend.
Half negen. Ik ga me heerlijk douchen, en gebruik werkelijk alle middelen die ik daar heb staan. Ik neem echt de tijd. Scrub-zeep, suiker-scrub, olie-scrub (met jojoba), shampoo in vaste vorm, haarmasker met olie, en ondertussen een facial-scrub en een maskertje.
Nou, ik voel me super zacht en erg schoon.
Haar föhnen, dagcrème-pje, voetencrème-pje, deo en ik ben klaar.
Aankleden en naar beneden.
10 over negen. Ik heb gedoucht, gegeten, ben aangekleed en het warempel precies klaar op de tijd waar ik normaal weg zou gaan naar mijn werk!
Gek, dit was toch een heel ander ritueel!
Maar wel een ontspannende!

Ik pak de krant, stop hem in de tas en rij naar mijn werk.
Er is vast nog wel iets te doen.
Ik zet het alarm uit, zet het bord buiten, doe de lichten aan. Zo, de winkel is open.
Geen salonplanningen, dus ik kan allemaal karweitjes doen die normaal blijven liggen.
Klanten helpen, want dat vind ik heel leuk. (Ik kom er helaas niet altijd aan toe.)
Voordat ik het in de gaten heb is het alweer bijna 12 uur.
Heb het helemaal naar mijn zin.

De dag vliegt om, en ik voel me prima.
Geen drukke salondag, maar een rustige winkeldag.

Misschien is dit mijn manier van vakantie houden?
Gewoon doen wat je leuk vind.



   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten